FSAirlines nedir? nasıl kullanılır?

27.02.2014
2.763
A+
A-
FSAirlines nedir? nasıl kullanılır?

FSAirlines nedir?

FSAirlines.net üzerinden üye olunduktan sonra sanal havayolu şirketlerinde uçabilmektir. Kendisine ait bir client programı bulunur bu client programı Flight Simulator‘da ki uçuşlarınızı izler ve her hangi bir uçuşunuz bittikten sonra uçuş bilgilerinizi, maaşınız,yakıt harcamaları,iniş hızı vs.. gibi önemli bilgileri  FSairlines.net‘e aktarır. FSAirlines‘te sanal pilot olabiliyor ve sanal havayolu şirketi oluşturabiliyorsunuz. Sanal pilot olmak ücretsiz olurken, sanal havayolu şirketi oluşturmak ise ücretli bir hizmet olarak hizmete devam etmektedir.

Üye olma

www.fsairlines.net sitesinden menüde bulunan “Register / Kayıt ol” a tıklayın üye olun daha sonra sanal havayolu şirketlerine katılmak için “Join existin VA” (sol menüde bulunur mevcut bir havayoluna katılın anlamına gelir) orada şirket adı araması olarak eğer bizim şirkete katılacaksanız tabi “fly turkey” diye aratmanız yeterlidir bize onay gönderin onaylandıktan sonra aşağıdaki gibi eğlenceli uçuşlarınızı yapabileceksiniz.

Profil

Bu profil sayfanız aynen böyle görülecek bu benim profil sayfam olduğu için kendi profil resmimi görmektesiniz onun dışında konumum,sanal hava yolu şirketi,VA ID‘si, bakiye,uçuş puanı (ortalama), VA sıralaması ve derece gibi bilgileri görebiliyoruz aşağıdaki kısımda bu resimde göstermemişim yanlışlıkla..  yani sayfanın az aşağısında hangi uçakları kullandığımı , uçuş aktivesi, son 5 uçuşum ve az aşağıda ise eğer şu an da bir uçuşum bulunuyorsa onu da gösterecektir nereden nereye uçtuğum hakkında bilgi veriyor onun dışında toplam kaç saat uçmuşum, şu an ki uçuşumda kaç yolcu var falan onları da sonradan görebilirsiniz.

FSA1

Bilet alma (konum değiştirme)

Kısacası; kendinizi başka bir havalimanına transfer etmek. Şimdilik benim konumum Barcelona El Prat (LEBL) havalimanı olduğunu göstermektedir. Bu havalimanında sanal şirketime ait istediğim uçak yoksa ya da hiç bir uçak yoksa önce filoya gözatarım filoda LTBA (İstanbul)’da uçak buldum derim mesela o zaman benim Barcelona‘yı bırakıp Istanbul‘a bilet almam gerekir o zaman Profil -> Bilet Al linkinden bilet alma sayfasına ulaşabilirim.

FSA2

Bilet alma sayfası açıldığında aynen böyle bir sayfa açılıyor ICAO-Code yazan bölüme LTBA yazarsam ben İstanbul‘da olmuş oluyorum o zaman İstanbul‘da şirketin filosundaki uçakları kullanabiliyorum. Not: Bilet alma ücreti kendi bütçenizden kesmektedir. Yeni üye olduğunuzda 10.000 $ başlangıç paranız bulunmaktadır.

FSA3

Filolar

Uçaklar nerede, hangi havalimanında, sağlık durumu nedir falan gibi bilgileri edinebiliyorsunuz mesela burada A333 uçağı ile uçmak istiyorsunuz ama siz LTBA’da (İST) uçmak istediğiniz A333 LTAC (ESB)‘dedir o zaman bilgi edinmiş oldunuz ve bunun için konumunuzu LTAC olarak değiştirirsiniz böyle A333 uçağına kavuşmuş olursunuz.

FSA-Fleets Rota ekleme

Rota oluşturmak için soldaki menüde bulunan Uçuş planı yazısına farenizi yaklaştırın hemen sağında bir sekme açıldığını göreceksiniz açılan sekmede “Rota ekle” yazacaktır.  Tıklayın. FSA4

Burada kalkış,varış ve uçağınızı belirleyeceksiniz bunların dışında başka bir işlem yapmanıza gerek yok. Ancak kalkış olan yer sizin konumunuzla aynı olan bir havalimanının ICAO‘su olmak zorunda. Az önce yukarıdaki profilimi tanıtan resimde görmüştünüz konumum şu an ki Barcelona‘dır şimdi yeni bir rota eklemem için kalkış bölümüne Barcelona El Prat havalimanın ICAO kodunu (LEBL) belirtmek zorundayım varış ise nereye uçacağınza bağlı olarak seçmelisiniz bana kalırsa ben LTBA (İstanbul Atatürk Havalimanı)‘na uçmayı tercih ettim. Daha sonra uçak seçme konusuna gelirsek seçeceğimiz uçak eğer konumumuz LEBL (Barcelona) havalimanında bulunmuyorsa o zaman bu rota rezervasyon sırasında görülmeyecektir. Bundan emin olmak için önce sol menüdeki “Filolar” a tıklayıp hangi uçakların hangi ICAO‘da olduğunu öğrendikten sonra konumunuzu ona göre değiştirin ondan sonra rota oluşturun bunu başta da söylemiştim neyse LEBL – Barcelona havalimanında Boeing 777-300ER filolarda görülmektedir bu uçakla uçmak için bu uçağı işaretliyorum. Şimdi Rota Ekle butonuna tıklayıp diğer sayfaya geçin.

FSA5

Rotamızı belirttik peki ya bilet fiyatları ne kadar olsun diyor.. Burada en fazla yüzde 10 zam yapmanızı tavsiye ediyorum çok ucuz da yapmayın şirkete zarar verirsiniz çok pahalı yaparsanız pahalılığına bağlı bazen hiç yolcu olmuyor boş uçarsınız o zaman 🙂 mesela bu 166 ise yerine 179 yapabilirsiniz %10-15 arasında zam uygulayabilirsiniz.

FSA6

Rota eklendi Rota eklendi ancak bu görselde açıklama yaptığım gibi son aşama değildir, sadece rota ile beraber bilet fiyatını da ekledik böyle bir rota oluşturduk şimdi bunu onaylamak için sol menüde bulunan Rezervasyon‘a tıklıyoruz.

FSA7

Rezervasyon

Burada oluşturmuş olduğunuz rotaları görüntüleyebiliyorsunuz. Rotaları görüntüleyebilmek için kalkış ICAO‘su ile konumunuzun ICAO‘su aynı olması gerekiyor yoksa bu eklenmiş rotaları rezerve edemiyorsunuz çünkü eğer aynı konumda değilseniz o uçak size çok uzakta kalmış sizin öbür konuma gitmeniz bilet almanız gerekirdi. Her neyse burada da görselde detaylı bir şekilde anlatmışım onaylayacağınız rotayı tanıyor olmalısınız az önce LTBA rotası ekledik Barcelona‘dan nereye uçacaksın diye soruyor biz LTBA – B77W – 179v$ fiyatlı olanını seçiyoruz. Onun haricinde görülen rotalar daha önceden eklemiş olduğum rotalardır.

FSA8

Filoda birden fazla B777 bulunabilirdi birisi arkadaşınızın birisi sizin her ikinize ait ayrı özel bir kuyruk isimli B777‘ler olabilirdi o yüzden soruyor kuyruk ismine göre seçmeni istiyor ama zaten 1 tane Boeing 777 varmış o yüzden rahat bir şekilde seçebilirim çünkü ben bu kuyruk isimli B777 ile Barcelona‘ya gelmiştim ve bununla geri döneceğim. Görseldeki açıklamada ise aynı mantık ama biraz detaylı açıklama bulunuyor okumadan geçmeyin derim.

FSA9

Rezervasyonumuz kabul edildi artık uçmaya hazırız bu sitede şimdilik işimiz kalmadı. Flight Simulator‘u çalıştırıyoruz..

FSA10

Oluşturduğumuz rota LEBL -> LTBA idi bunun aynısını FSX’te oluşturuyoruz. Uçak Boeing 777-300ER idi Boeing 777-300ER‘i seçiyoruz. FSX’te rota ayarlamayı bilmiyorsanız tıklayın.

FSA11

FSTracker Client indir

Simulatör açıldıktan sonra FSairlines client programını çalıştırıyoruz indirmediyseniz indirme linki: http://www.fsairlines.net/tr/info-flighttracker  bu adreste aşağıda .exe olarak son sürümden indirebilirsiniz küçük bir programdır. FSA12

FSairlines tracker programında sitedeki aynı kullanıcı adı ve şifremizle giriş yapıyoruz..

FSA13

Ana ekran böyledir. Şimdi ilk açtığımızda bu ayarı yapmamız lazım bu ayarı yapalım ki rahat yakıt hesabı yapabilirsiniz Options‘a tıklayalım.

FSA14

Use simple fueling method‘u işaretledikten sonra Save Changes butonuna tıklayıp ayarları kaydediyoruz.

FSA15

Şimdi.. Flight Information‘a tıklayıp Distance yazan bölgede Barcelona – İstanbul için kaç nm uzaklığı olduğuna bakıyoruz 1206 nm‘imiş.

FSA16

Hesap makinesini açalım 1206‘yı 30‘la çarpalım  1206 x 30 = ?

FSA17

1206 x 30 = 36180 çıktı bu Barcelona – İstanbul uçuşu için maksimum yakıttır fazladan yetecektir. Daha fazla yakıt alırsanız yani hesap yapmadan kafadan fazla yakıt doldurursanız o zaman çalıştığınız sanal havayolu şirketine zarar verirsiniz. Önemli olan yeterli ama çok olmayan yakıt alıp kârlı çıkmaktır ancak çok az yakıt alırsanız da yolda yakıtınız bitme gibi durumlara düşebilirsiniz dikkat etmezseniz sıkıntı olabilir. Uzun uçuşlar için 25 ile çarpmanızı öneririm daha kârlı olursunuz 30 ile çarpmak çok uzun uçuşlarda çok fazla yakıt hesabı yapıyor zarar ettiriyor.

FSA18

Şimdi biz 1206 x 30‘un sonucunda oluşan 36180‘i bu uçağa dolduracağız ama içinde mevcut olan 3876 kg yakıt var şimdi tam 36180 kg yakıt olması için 36180‘den 3876‘yı çıkarıyoruz geriye 32304 kalıyor o zaman oraya 32304 yazıyoruz ki mevcut yakıt 3876 ile 32304 birleşince hesapladığımız 36180 KG‘yi buluyor tam oluyor o zaman.

FSA19

32304 yazdım ve toplam yakıt 36180 KG oldu şimdi Fuel Up! butonuna tıklayıp yakıtı kabul ediyoruz.

FSA20

Burası çok önemli değil sadece hazır mısın diyor bak böyle yakıt aldın böyle yolcular bu kadar vs.. vs.. Biz uçmaya hazırız diyelim Fly butonuna tıklıyoruz.

FSA21

Bu ekranı görüyorsanız artık uçuşa başlayabilirsiniz. Uçuşa başlamadan önce kurallarını öğrenmeniz daha sağlıklı olacaktı onun için bu uçuşu sizinle beraber yaptığımdan dolayı diğer adıma geçin hem kuralları öğrenin hem de beraber uçmuş olalım Barcelona -> İstanbul uçuşumuz 🙂

FSA22

Kalkış öncesi flaplerimizi %5 kadar açalım ben Boeing 777-300ER kullandığım için burada iki seferlik flap açıyorum hızını IAS MACH‘e giriyorum 150 kts diye..  Kalkış öncesi Landing lights açıyoruz CTRL + SHIFT + L ve hemen ekranın üst kısmında yeşil renkle yazılmış Landing Lights Turned On yazısı göreceksiniz yani Landing Ligthts açıldı diyor.  Kalkışta 5,000 FT‘e geldiğimiz zaman yine aynı şekilde CTRL + SHIFT + L ile bu kez Landing Lights kapatıyoruz. 10.000 FT altında 250 kts’yi geçmemeye çalışıyoruz 260 kts olunca overspeed cezası yiyoruz. Ama 10.000 FT üzerinde 260 kts hızını aşabilirsiniz sorun yok ancak gereksiz yakıt harcamamak için maksimum hızınız 327 kts olsun (28,000 FT ile 36,000 FT için)

FSA23FSA24

Varış Vardıktan sonra tamamen durun tamamen durduktan sonra CTRL + . (nokta) ya basıyoruz uçuşumuzu tamamlıyoruz hemen client programına dönüyoruz. FSA25

Client programımı böyle bir görüntü verdiyse artık uçuş tamamlanmıştır bir yorum bırak falan diyor şart değil  detayları görmek için Next diyelim direkt uçuşu bitirmek detayları sonra sitede görürüm demek istesiniz End Flight (solda) diyorsunuz yok bu uçuşum sayılmasın derseniz Exit‘e basıyorsunuz böyle olunca bu uçuşunuz sayılmamış olacak (eğer Exit’e tıklarsanız yani..) Next diyelim. FSA26

Uçuşumuz 2,8 saat sürmüş yani farklı bir formatla gösteriyor sitede daha net görebilirsiniz tam olarak kaç saat sürdüğünü. 550 yolcusu 1206 nm yol gitmiş LEBL – LTBA neyse bu bilgileri de geçelim Next diyelim bir daha. FSA27

Şirkete ve pilota gelirler, ikram giderleri vs.. vs.. bir kaç bilgi veriyor burada bana 7310v$ gelmiş şirkete 4 milyon $ değerinde para gelmiş şimdi bir daha Next diyoruz eğer program ana ekranına dönerse size ceza yazılmamış ama cezalarınızı gösterirse zaten ceza yemişsiniz anlarsınız 🙂 Ben hata yapmadığım için ceza yazmadığından o sayfayı gösteremiyorum şu an. FSA28

Bizim sanal havayolu şirketimize katılmak ister misiniz?  FSairlines‘te şirket adımız Fly Turkey‘dir bekleriz.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Yazarı instagram'da takip edin

zdaylan.com yapımı ve güvencesiyle, GrafikBu.com hizmetinize açılmıştır.

Web Tasarım - Blog hizmetleri - E-Ticaret Sitesi - 3D Modelleme - Logo Tasarım - Video Prodüksiyon - Kurumsal Kimlik gibi, daha çok grafik tasarım ağırlıklı ürünlerimize göz atabilirsiniz.

GrafikBu.com'u ziyaret etmek için tıklayın >>

zdaylan
Grafik Tasarım - Beykent Üniversitesi - 1990 doğumlu, grafik tasarım, 3D modelleme, yazılım ve animasyonla ilgilenir. Ayrıca Grafikbu.com'da grafik tasarım hizmetleri verir.