3ds Max – Kısayol tuşları

3ds Max kullanırken çalışmalarınıza hız kazandırması açısından ilk öğrenmeniz gereken şey klavye kısayollarıdır. Bu sayede her defasında fare ile bir aşağı bir yukarı gezinmekten kurtulacak ve dikkatinizi çalışmanıza daha kolay verebileceksiniz. Burada tüm kısayolları yazmayı düşünmüyorum; zaten tüm kısayol tuşlarına hakim olmanız pek mümkün değil. Yine de en sık kullanacağınız araçların kısayol tuşlarını aklınızda tutmanızda fayda var.

Not: Bu makaleyi hazırlarken 3ds Max 2010 SP1 üzerinde çalışıyorum.

3ds Max kullanırken en çok ihtiyaç duyacağınız butonlar hiç şüphesiz Select and MoveSelect and Rotateve Select and Uniform Scale olacaktır. Bu eylemler varsayılan olarak klavyenizin W, E ve R tuşlarına atanmış durumda.

W = Select and Move
E = Select and Rotate
R = Select and Uniform Scale

Bu üçüne ek olarak modelleme sırasında poligon, vertex veya edge seçerken kazara seçimlerinizi taşımak istemiyorsanız resimde seçili olan en baştaki Select Object butonunu kullanmanızı öneririm. Emin olun böyle yapmak ileride sizi pek çok “eyvah!”tan kurtaracak. Bu araç yalnızca seçim yapmaya yarıyor fakat varsayılan olarak bir klavye tuşuna atanmış değil. Ben bu araç için Q tuşunu kullanıyorum. Peki bunu nasıl mı yaptım?

Şöyle ki: Menüden Customize > Customize User Interface‘e tıklıyoruz. Gelen pencerede Categorykısmında All Commands seçiliyken hemen altındaki listeden Select Object‘i buluyoruz. Select Objectseçiliyken Hotkey kısmına gelip Q’ya basıyoruz ve Assign butonuna tıklıyoruz. Buradan 3ds Max’te kullanabileceğiniz tüm araçlara dilediğiniz gibi kısayol atayabilirsiniz.

Diğer faydalı kısayol tuşları da şöyle:

Mouse 3 (çoğunlukla farenin tıklanabilen tekerleği) = Pan View, basılı tutarak fareyi hareket ettirdiğinizde görüntüyü kaydırmanızı sağlar.
CTRL + Mouse 3 = Hızlı Pan View
ALT + Mouse 3 = Orbit, görüntüyü döndürmenizi sağlar.
CTRL + ALT + Mouse 3 = Zoom
ALT + W = Maximize Viewport, seçili viewport’u büyütür ya da küçültür.
Shift + Q = Render
F9 = Render
F10 = Render seçeneklerini açar.
Shift + W = Navigation Wheel’i açar.
X = Gizmoyu gösterir veya gizler (gizmo = xyz çubuğu).
M = Material Editor’ü açar
H = Select By Name, sahnedeki nesneleri listeler, seçim yapabilirsiniz.
F3 = Viewport görüntüsünde Wireframe ve Smooth + Highlights arasında geçiş yapar.
F4 = Edged Faces’i açar, kapar.
CTRL + M = Mesh Smooth
P = Perspective
U = Orthographic
T = Viewport Top
B = Viewport Back
F
 = Viewport Front
L = Viewport Left

Sosyal ol, paylaş!
    0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes
    Bu konu hakkında görüşlerinizi bildirmek için veya soru sormak için sitemize yorum bırakabilirsiniz. Yorumlar tüm ziyaretçilerimize açıktır. Yorum bırakmak için sitemize üye olmanıza gerek yoktur.

    Bir Cevap Yazın

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir