Flight Simulator – Basit bir uçak boyama çalışması

FSX’te uçak boyama nasıl yapılır? Hangi araçlarla yapılır?

Merhaba arkadaşlar, eminim ki FSX simulasyonunu kullanan bir çok kullanıcı kendi uçağını boyamak ister bunu yapmak gerçekten zevkli. Eğer Photoshop ve bilgisayar bilginiz varsa bu işlemi kolayca yapabilirsiniz.  Bir çok görsel hazırladım umarım detaylı anlatabilmişimdir. Zaten sorun olursa bana yorumlardan sorabilirsiniz yardımcı olurum 🙂

62_gscreenshotpic.jpg (450×337)

Gerekli araçlar:

DXTBmp  | ücretsiz  | indir

Photoshop (her hangi bir versiyon) | deneme versiyonu | indir

———–

DXTBmp kurulumu çok kolay olduğundan dolayı görsel içinde anlatma gereği duymadım ama yinede kuramazsanız yorum atıp yardım isteyebilirsiniz.

1- DXTBmp programını açıyoruz File -> Open diyelim

1

2- C:\Program Files\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X\SimObjects\Airplanes\B737_800\Texture.6\b737_800_1_T.DDS dosyasını göz atarak seçiyoruz. NOT: Eğer FSX kurulum sırasında FSX’i nereye kuracağınızı daha önceden kendiniz belirlemişseniz o zaman yinede hiç sorun yok. Panik yok, her hangi bir sürücü harfi olursa olsun farketmiyor sadece belirlediğiniz FSX dizinde SimObjects -> Airplanes -> B737-800 -> Texture.6 -> b737_800_1_T.DDS olarak DXTBmp programıyla bu dosyayı açmanız yeterli olacaktır.

2 3

4

3- Ve uçak tasarımını DXTBmp programıyla açmış durumdayız..

5

4- Şimdi bu tasarımı DDS formatından BMP formatına çevirerek kaydetmemiz gerekiyor yoksa Photoshop ile DDS dosyasını çalıştırmak mümkün değil. Kayıt sırasında dosya adını değiştirmeyin çünkü bu dosya adıyla Photoshop ile tasarımı düzenleyip tekrar üzerine kaydedeceğiz.

Save -> 24 BMP Image seçiyoruz ve masaüstüne kaydediyoruz. Dilediğiniz dizine kaydedebilirsiniz ancak bu işin daha kolay olması için masaüstüne kaydetmeyi tercih ediyorum.

6

7

5-  Kaydettiğimiz BMP dosyası masaüstünde duruyor şimdi sağ tıklayıp Birlikte aç -> Adobe Photoshop CS6 (Eğer birlikte aç’ta Photoshop yer almıyorsa Photoshop programından bu BMP dosyasını File -> Open yoluyla açabiliriz.

8

6- Photoshop’ta uçağımızın desenini açtık. Şimdi üzerine kendi tasarımımızı yapalım. 

9

7- Evet.. Şimdi örnek bir tasarım yaptım Captain zdaylan 🙂

10

8- Şimdi tasarımımızı Save As.. a tıkladıktan sonra Format: yazan yerde BMP seçmeyi unutmayalım!! Bu çok önemli bu dosyayı BMP olarak masaüstündeki kaydettiğimiz BMP dosyasının üzerine kaydedip, DXTBmp programıyla DDS dosyasına çevirdikten sonra FSX -> SimObjects -> Airplanes -> B737-800 -> Texture.6 -> b737_800_1_T.DDS’nin üzerine kaydedeceğiz.

11 12

9- Böyle bir dosya zaten var üzerine kaydetmek istiyor musunuz? sorusu gelince Evet diyoruz ve masaüstündeki BMP dosyasının üzerine yeni tasarımımızı kaydediyoruz.. Şimdi bu BMP dosyasını tekrar DDS dosyasına çevirip FSX’in B737-800 -> Texture.6 dizinine yollayacağız.

13

10- Gelen pencerede OK butonuna tıklıyoruz.

14

11- DXTBmp programını açıyoruz File -> Open diyip masaüstündeki üzerine kaydettiğimiz BMP formatlı tasarımı seçiyoruz daha sonra File -> Save as -> DDS Texture yapıp DDS dosyasını kaydedeceğimiz adresi belirliyoruz. DDS formatında kaydedeceğimiz yer: FSX dizini -> SimObjects -> Airplanes -> B737-800 -> Texture.6 -> b737_800_1_T.DDS (bu dosya üzerine kaydet) yapıyoruz ve hepsi bu kadar 🙂 Artık uçağımız yeni tasarımıyla hazırdır 🙂

15

16

17

18

 

Kaydedilecek yer: FSX -> SimObject -> Airplanes -> B737-800 -> Texture.6 -> B737_800_1_T.DDS (üzerine kayıt)

19

 

Evet butonunu tıklayıp üzerine kaydetmeyi kabul ediyoruz.

20

 

Şimdi.. Flight Simulator X’de uçağımızı test ediyoruz 🙂

21 22 23 24

 

 

 

 

 

Sosyal ol, paylaş!
    0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

    Flight Simulator – Basit bir uçak boyama çalışması icin bir yorum mevcut

    1. Murat dedi ki:

      Çok güzel bir yazi olmus ama merak ettigim sey su ki PMDG ucaklar icinde gecerli mi bunlar

    Bir Cevap Yazın

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir